Tuesday, June 5, 2007

O zi de căcuţă

ATENŢIE!!! Următorul text conţine înjurături şi diminutive... Cei sensibili sunt sfătuiţi să se abţină...



Azi dimineaţă, când am ieşit din bloc, am avut o experienţă care mi-a demonstrat că, exprimate prin diminutive, lucrurile supărătoare ale vieţii de zi cu zi te afectează mai puţin.

Dădusem colţul blocului, când, o femeie cu un Collie în lesă l-a întrebat duios pe patrupedul care se îndrepta imperios şi fără echivoc spre un boschet:

- Ce-i, mămică, vrei să faci căcuţă?

M-am uitat bine la ea şi am citit pe faţa ei o lipsă totală de griji.

"Puluţa mea", mi-am zis, "merită încercat..."

Era tocmai ziua în care trebuia să îmi reînoiesc abonamenţelul RATB, aşa că în staţia tramvaiului 41 de la Plaza m-am aşezat la coadă la ghişeuţ.

Surprinzător, 15 omuleţi erau deja la coadă, momenţel în care mi-am dat seama că, în locul abonamenţelelor de cartonaş, se dădeau şi aici carteleuţe...

"Pizduţa mămicuţei ei de treabă", mi-am zis, însă după primul minut de aşteptare am realizat că nu asta era principala mea problemuţă...

Vedeţi voi, vreun căţeluş, pisicuţă sau şoricel răposase pe undeva prin apropiere, iar mirosuţul era destul de pregnant pentru a face orice omuleţ sensibil să slobozească o vomiţică.

Ajuns după cinci munuţele la ghişeu, femeiuşca de după geam m-a informat că s-a blocat softuleţul computeraşului şi trebuie să mai aştept...

Mi-am băgat picioruşele şi am luat un bileţel de unşpe miişoare...

În tramvai o aglomeraţie de subţioare cu sodorică prelingătoare pe ele de să-ţi mute năsucul din loc...

Cobor la capăt şi mă îndrept spre ghişeuţul de acolo. O cuconiţă supărăcioasă mă aştepta cu obrăjorii posomorâţei...

"Un abonamenţel pe toate linişoarele de azi, vă rog". Dau buletinul şi pe măsură ce cuconiţa bate tasteluţele, ochişorii ei scapără luminiţe belicoase...

"Daţi-mi cardul vechi..."

"De unde, că l-am aruncat după ce mi s-a eliberat a doua lună unul de carton... "

"Ghinion, noi nu facem carduri toată ziua, bună ziua..."

Şi mi s-a aruncat buletinuţul pe micuţa ferestruică...

"Futu-ţi mortuleţii mămicii tale de coţohârliţă", am mai apucat să spun şi m-am tirat, în timp ce femeiuşca îmi amintea că sunt o obrăznicătură...

"Cine guriţa mămucii sale a mai inventat şi sistemuţul ăsta de căcuţă cu carteluţă", mi-am zis mergând mai departe. "A, da", mi-am amintit, jenat că poate iar deranjez de pomană...

Concediuţ plăcuţel în continuare domnişoru' Adiţă...


16 comments:

Anonymous said...

mi-ai inseninat ziua, draga F. :)))) Am ras copios, cat pe ce sa ma inec cu cireselele pe care le bagam in guritza :P

Anonymous said...

Nene Antividenel, nu mai nimeresc bre tastutzele si sa fac pipilica pe mine, de la atatea zambetzele cat mi-ai produs cu cu abonamentzelul tau pe mifica liniutza a lu' mirificutzu' 41.
P.S. Vezi ca am o strigare pt Adriean azi la mine... Ce zici io arunci ?
Andrei... ;)

Rin Tin Tin said...

Sistem cu carduri pus de UTI. Premiem pe cel care ghiceste cat a fost shpaga..

cronicaru' said...

ba voi nu suntetzi normali ma. rad ca duda p'aci de se uita astia la mine ca la nebuni

Anonymous said...

Bre, n-am mai ras de mult asa cu pofta!!!

Ca sa zic asa "I feel your pain, brother!" :)

Dar sistemul cu carduri, pe langa spagile obligatorii in Romania, e un lucru admirabil in sine. Pacat ca "implementarea" e specific damboviteana...

Anonymous said...

Funny, dar nu te supara, ce lucrezi de esti asa de tampitzel de nu ti-ai dat seama ca ar trebui sa pastrezi cardutzul ala RATB? Cand iti termini banii de pe cardutzul de debit/credit sau ce o fi il arunci si pe ala?

Halaicu said...

Cadrul de debit imi aduce bani in fiecare luna; cardul RATB imi aduce zilnic in fata ochilor mesajul "repetati validarea"... Cand l-am aruncat nu am facut-o crezand ca nu mai am nevoie de el, ci doar asa, de-al dracului.

Anonymous said...

Ar fi frumos sa vedem acum si varianta nervoasa, fara diminutive, in care sa-ti bagi si scoti toate cele, sa vedem ca ai asudat in tramvai si ca te-ai enervat pe femeia de la ghiseu :-)

Pentru cei care intr-adevar vor hard-core.

Anonymous said...

Ha, ha, ha!!! Ce bine ai surprins fiecare momentel. Am ras cu pofticica caci de mult nu am mai citit ceva asa de funny.
Tine-o tot asa.

Anonymous said...

Am ras cu pofta si vorba aceea ma aflu la mamicuta naibii peste mari si tari dar asta nu m-a oprit sa ma amuz copios. Din pacate sunt convinsa ca ziua desi prezentata atat de haios nu a fost delicata pentru sistemul nervos al personajului implicat.Faptul insa ca reuseste sa faca haz de necaz imi da inca odata certitudinea ca romanul s-a nascut si poet si umorist si ca asta l-a tinut pana acum cu mintea intreguta!La mai mare!

Stefan Manea (fanel) said...

de cacuta e Bucurestiu asta obosit...si Adrieanu de la conducerea lui.

Anonymous said...

BA IAR TRE SA MA IAU DE TINE ! TRECI LA TREABA, CA AM CHEF CAU LA INCEPUT DE SAPTAMANA SA MA RAD ! AI GRIJA CA DACA NU SCRII IL PUN PE LUCA SA TE ZGARIE !
Andrei... ;)

Anonymous said...

Am facut si eu odata prostia sa cumpar un card din ala ca abonament. De-al dracu' nu l-am validat nici macar o data! Si sa fiu al dracului daca imi voi mai cumpara vreodata card activ. Mai bine merg naibii pe jos decat cu mizeria de RATB! Si o sa renunt si la metrou daca scot cartelele de-acolo ca sa bage carduri! Oricum, nu mai e mult si o sa ne bage cipuri ca la vite!! Pentru "siguranta noastra" si in scopul "combaterii terorismului", fireste!

Lyna said...

viatza in diminutive e mereu mai dulce :))) .. fie ea si viatza bucureshteana care te indulceste ziulica de ziulica .

Sahara Penguin said...

Cacuta cu carteluta =)) cum sa zici ma asaaaa :)) hahaha!!!!

Anonymous said...

Trebuie sa vedetzi asta :)

http://img363.imageshack.us/my.php?image=mesajelectoralvideanukb7.jpg