Wednesday, February 21, 2007

Fâlfâi eu prost cartela sau i se fâlfâie RATB-ului?


Întreb si eu ca prostul, cât se poate se sincer si chiar aştept răspunsuri. Fâlfâi eu prost cartela sau i se fâlfâie RATB-ului?

M-am pricopsit cu un abonament pe o lună de tip cartelă valabil până pe 3 martie. În pliantele care mi s-au dat o dată cu cartela (după confecţionarea care a durat 10 minute) scria că trebuie să validez fiecare călătorie, adică să fâlfâi cardul prin faţa validatorului de fiecare dată când mă urc în tramvai, autobuz, troleibuz.

În cazul în care cartela e valabilă, în mod normal s-ar aprinde un beculeţ verde şi pe ecranul validatorului ar apărea mesajul: "Călătorie placută!"

Am sesizat imediat două absurdităţi:

1) Dacă abonamentul e valabil timp de o lună, de ce să fâlfâi cartela la fiecare urcare, iar dacă nu o fac, ce se întâmplă, iau amendă?

2) Cum mama naibii poate fi o călătorie plăcută într-un mijloc de transport al RATB-ului? Asta e o contradicţie de termeni evidentă.

Am înghiţit însă pastila şi, mai mult de curiozitate, am început să fâlfâi cartela ori de câte ori mă nimeream prin faţa vreunui validator.

De fiecare dată s-a aprins becul roşu, iar mesajul care a apărut invariabil a fost: "Repetaţi validarea". Apăsând butoanele validatorului, scria ceea ce ştiam si eu; că abonamentul e valabil până pe 3 martie.

Am renunţat să mă mai aigit, până ieri seară, când, în tramvaiul 41, m-am nimerit în faţa unui validator care mi-a făcut cu ochiul.

Când am fâlfâit cartela, a apărut un alt mesaj: "ÎNCHIS".

Băi, eşti nebun!

Azi dimineaţă, tot în tramvaiul 41, s-au urcat controlorii. Am aşteptat nerabdator să vină şi la mine, ca să îi întreb ce vă întreb şi pe voi. Când au văzut însă că am cartela în mână şi o fâlfâi înspre ei, au lăsat ochii în jos şi s-au întors.

M-au evitat, mişeii!


Aşa că voi sunteţi singurii care îmi pot da răspunsuri. Cu ce greşesc? Aştept.

L-aş întreba chiar pe primarul nostru, domnul Adriean Videanu, dar mi-e teamă că l-aş inoportuna, are destule pe cap săracul.

Concediu plăcut în continuare, domnu' Adriean...

5 comments:

Anonymous said...

Eu ma intreb cum verifica controlorii cardurile ca inca nu i-am vazut facand asta.
Au un cititor portabil? Si daca au oare le arata daca a fost validat cardul sau le arata si alte informatii cum ar fi liniile pe care e valabil abonamentul? Poate ca nu le arata toate informatiile si de-aia trebuie validat cardul de fiecare data.

Stefan Manea (fanel) said...

ii si vad pe garci ratebisti bagand cartela ingura si aprinzadu-i-se ochii ca-n desene cu un mesaj:"calatorie placuta"

Dragos M said...

nu am vazut pe cineva caruia sa-i mearga acele minunate cartele, in afara de un enervant prichindel gras. in rest, numai piuituri de eroare. sunt curios daca vor merge vreodata, mai ales ca in curand ar trebui sa ramana doar astea. de asemenea, e amuzant ca de cand au aparut cartelele, au bagat la loc perforatoarele vechi pe care le scosesera pentru magaoaiele portocalii (o fi si asta o chestie politica? :P)

Anonymous said...

Domne, sunt doua explicatii posibile.

1. Cardul tau e prost codat. Asta e cea mai plauzibila explicatie. Trei' sa te intorci la un centru de abonamente sa-i tragi de perciuni.

2. Toate aparatele de pana acum au fost "oarbe" sau prea putin "sensibile". Foarte putin probabil.

Eu am cartela de aproape o luna si mi-a mers de fiecare data. Am avut 3-4 aparate in care nu mergea din prima si a trebuit sa falfai pana m-a durut mana pana s-a aprins butonul verde. Insa intr-un 41 am trecut in mod express (cand nu era ora de varf, evident) pe la TOATE aparatele si nu mergea NICI UNUL, dupa o gramada de incercari. :| O mai dau si ei in bara... si desi ideea cu validarea abonamentului de fiecare data e aberanta, initiativa cu cardul e relativ buna.

Lyna said...

controlorii aia cor sa vada doar daca e valid cardu' daca e incarcat .. ii doare undeva daca l-ai validat sau nu la urcarea in mijlocul de transport .. been there done that .